Fick nyligen frågan nyligen vad jag gör på jobbet. Var på väg att rabbla it, support, kundservice, programuppdateringar, men så hejdade jag mig och analyserade var jag verkligen gör.
Vad jag egentligen gör är att vänta på att program ska starta, väntar på att få logga in, väntar på att den gôrsnygga splashstartbilden ska bli klar, väntar på att en hemsida ska laddas klart, väntar på att programmet ska starta om efter andra kraschen, väntar på att användaren ska svara, väntar på att användaren ska göra det jag bad om, väntar på svar om min ledighetsansökan, väntar i telefonkö hos någon leverantör, väntar på att datorn ska starta, väntar på att datorn ska starta om för tredje gången på en dag, väntar på en kollega, väntar på ett svar… väntar helt enkelt.
Mer än hälften av min arbetstid går åt att vänta. Väntar på att andra människor och andra system ska göra det dom ska göra, så att jag sen kan göra det jag ska göra. Hemskt frustrerande och ineffektivt.
Surfa på Happy under tiden så slipper du känna av all väntan.
Det är därför jag är så mycket på Happy! ;~)
Support är väl ett självändamål? Det är väl användarna som finns till för supportens skull? 😉
OBS! Ironi kan förekomma….