Försäkringskassan har ny attityd. De har börjat med service. Påstår de själva. Jag skulle kalla det ironisk humor. Eller vad sägs om denna monolog i telefonen:
Tryck 3 om du ska… tryck 4 om du vill…. tryck 2 om du…. tryck in ditt personnummer så får du snabbare betjäning…. för närvarande är alla våra handläggare upptagna, du har nu plats nummer 92 i kön…
Tänkte kolla varför jag måste betala fullt underhåll för Klonen fastän jag haft honom en månad i somras. Men tro jag ska fråga om min pension istället. Verkar som jag har den åldern inne när jag kommer fram till någon handläggare.
eller eventuellt hockeymundering, med broddar istället för skridskor visserligen.. bra idé!
Skulle inte det där vara ett svar i din blogg? Jag är förvirrad…
jo.. eller nej, eller kanske. eller ja.. det kan man kanske tycka. Men ändå inte.
Och du tror det svaret gjorde det enklare för mig?
absolut!
hm… tack… eller…
det var så lite så…
Har du lagt in om avdrag för månaden då? Måste man ju göra manuellt. Det är ju inget som f.k gissar sig till. Så får du avdrag med 1/40 del av kostnaden för dagar som överskjuter fem nätter eller hur det nu var. Godispengar.
Nu är ju jag en man, och inte en kvinna, och vi förlitar oss inte på telepati. Utan jag har anmält det genom att skicka in avsedd blankett för det. För en månad sen…
Men vete fan om jag har tid å vänta en hel dag i telefonkö.
En månad sedan??? Moahahha…. till f.k??? Var glad om dom gör avdraget till nästa sommar.
FKs logga ser ut som ett blåsjobb, det säger väl allt?
Förunderlig värld. Nu var noll personer före i telefonkön, på 2 minuter han jag framföra min fråga och fick ett svar. Vilken skillnad.
Pengarna kommer, det är bara lite administrativa mackelmang, men sen så.