En klubb, en klunga, en ledare

Vågar snart inte visa mig i Farsta, nu fick jag leda igen! Jag som inte ens är utbildad, avlönad eller klädd för det. Så det blev inte perfekt, men hoppas klungan var nöjda med det hela. Jag hade gärna sett lite högre fart emellanåt. Får väl ta mod till mig nästa gång och skandera fartökning. Det går inte att ha en marschfart på 34 om rullsnittet ska ligga på 30-32. Nu blev det bara ”30,2”. För lågt tycker jag, som numera kan prestera 32.

Gjorde samma upplägg som Ove. Fram till Tullinge låg jag och drog hela tiden. Fy fan vad jobbigt det var att dra på max i 17 km. Pulsen var farligt nära 90%. Någon tyckte det gick för fort, men 34 är inte för fort om vi ska få ett rullsnitt på 32-34. Men redan vid Tullinge hade vi fått en punka och ett kedjebrott. Av samma cyklist.

Från Grindsjön körde vi grupptempo, men hej vad högervaden krampade stenhårt. Gemensamt tog vi beslut att korta av rundan och köra via Stav efter Tungelsta då tiden hade runnit iväg.

Jag utsatte de andra för ett prov. Provade en ny, mer rakare väg genom Jordbro industriområde, men där fick vi en genomslagspunka vid en järnvägsövergång. Men vägen var rakare utan skarpa svängar och inte ett enda potthål! Jag ska nog förorda den fler gånger, fast då med försiktighet över den där järnvägsövergången.

Lagomt när vi anlände till Trångsund, så dök snabba gruppen upp, så vi tog Farstakrossen alla gemensamt.

Risken finns väl att jag åker på det här igen. Då ska jag våga be om fartökning, samt helst slippa två punkor och ett kedjebrott. Sånt är moralsänkande.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.